Dieta na cholesterol

dieta na cholesterolCholesterol jest związkiem organicznym, który wbrew pozorom jet niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Jest odpowiedzialny za oplatanie i izolowanie nerwów, co wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego w ludzkim mózgu. Wspomaga wytwarzanie hormonów, kwasów żółciowych, oraz syntezę witaminy D3. Ułatwia również odpowiednie funkcjonowanie błonom komórkowym. Czym jest dieta na cholesterol?

Jak utrzymać zdrowy poziom cholesterolu?

Czasem nie mamy wpływu na regularnie podnoszący się poziom złego cholesterolu. Skłonności te występują u człowieka samoistnie, a pierwsze symptomy można zaobserwować już u osób, które ukończył dwudziesty rok życia. Czynności tej nie można w żaden sposób zahamować, jednak możemy opóźnić proces gromadzenia się cholesterolu stosując się do kilku prostych wytycznych.

Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na utrzymanie prawidłowej masy naszego ciała. Osoby z nadwagą w większym stopniu narażone są na gromadzenie się złego cholesterolu. To samo tyczy się osób mało, bądź kompletnie nieaktywnych fizycznie. Obowiązkowym punktem walki ze złym cholesterolem jest dieta obniżająca cholesterol.

Dieta na cholesterol

Dieta cholesterolowa wcale nie jest taka straszna jak można czasem usłyszeć. Reklamy w mediach zdają się wmawiać nam, że cholesterol jest czymś złym, nie wspominając ani słowem o jego ważnych właściwościach. Dieta na cholesterol nie wymaga właściwie żadnych dodatkowych nakładów finansowych. Warto po prostu zapamiętać, co wolno, a czego nie wolno jeść osobie borykającej się z problemem.

Dieta przy wysokim cholesterolu powinna zachowywać proporcję pomiędzy węglowodanami, tłuszczami, a białkiem. Dieta na zbicie cholesterolu przewiduje ograniczenie cukrów do minimum. Nie dość, że nie mają one w sobie żadnych wartości odżywczych dla organizmu, to dodatkowo wspomagają tycie, co w przypadku walki z cholesterolem mija się z celem. Spożycie tych cukrów pod żadnym pozorem nie może przekraczać dziesięciu procent dziennego zapotrzebowania.

cholestrol

Białka w diecie powinny wahać się od piętnastu do dwudziestu procent wartości energetycznej posiłków. Należy zwrócić również uwagę na to, by na równi spożywać taką samą ilość białka roślinnego i zwierzęcego. Białkami polecanymi przy walce z cholesterolem są: mięso kurczaka i indyka, półtłuste sery żółte i twarogi, najlepiej chude mleko (ewentualnie półtłuste). W ograniczonej ilości powinno spożywać się również jajka i ryby.

Z kolei tłuszcze nie powinny przekraczać trzydziestu procent zapotrzebowania na nie organizmu każdego dnia. Dobrym sposobem na ich zmniejszenie w diecie jest chociażby ograniczenie spożywania produktów smażonych, czy też spożywanie ryb zamiast mięsa.

Dodaj komentarz