Efekt jo-jo

Przechodzenie na dietę odchudzającą a następnie powracanie do starych zwyczajów powoduje efekt jo-jo, czyli naprzemienne chudnięcie i przybieranie na wadze. Główną jego przyczyną jest brak konsekwencji ale i podejmowanie się zbyt restrykcyjnej diecie, która z góry skazana jest na klęskę. Efekt jo-jo odbija się na zdrowiu fizycznym i psychicznym.

Jeśli w przeciągu kilku miesięcy po zakończeniu diety przytyliśmy więcej niż schudliśmy to złapaliśmy efekt jo-jo. Przyczyną jego wystąpienia jest zbyt szybka utrata wagi osiągnięta przez zbyt duże ograniczenie kalorii, głodówkę. Organizm zaczyna oszczędzać energię, spowalnia metabolizm a po nagłym powrocie do starego trybu odżywiania zaczyna gromadzić zapasy w tkance tłuszczowej i nabiera wagi. Częstym błędem podczas takiego błędnego odchudzania jest również brak aktywności fizycznej. Stosując rygorystyczną dietę tracimy masę mięśniową, która jest potrzebna do spalania tłuszczu. Trening podnosi tempo metabolizmu.

Skutki efektu jo-jo

Zaczynamy mieć w szafie ubrania w różnym rozmiarze. Skóra traci elastyczność, pojawiają się rozstępy. Ubywa masy mięśniowej a przybywa tkanki tłuszczowej. Stosowanie restrykcyjnych diet może prowadzić do zaburzeń hormonalnych, złego samopoczucia. Wprowadź racjonalną dietę. Powinno się chudnąć w spokojnym tempie do 1 kg tygodniowo. Absolutnie nie powinno się stosować diet, które dostarczają mniej niż 1500 kcal dziennie. Utratę wagi utrzymuje na zdrowym poziomie ćwiczenie 2-3 razy w tygodniu. Utrzymanie wagi gwarantuje utrwalenie zdrowych nawyków i stylu życia, zbilansowana dieta połączona z aktywnością fizyczną, prawidłowym snem. Przyspieszenie metabolizmu poprzez zmiany w odżywianiu na stałe i codzienny ruch spowodują, że stracimy na wadze na stałe. Mówi, że się nie ma na nic złotego środka. Otóż jest – każdy może go osiągnąć – poprzez samodyscyplinę, wytrwałość, regularność.

Kilka rad:

  • jedz regularnie
  • ustal z dietetykiem swoje zapotrzebowanie kaloryczne
  • nie podjadaj pomiędzy posiłkami
  • pij wodę
  • ogranicz cukier, słodycze, napoje gazowane
  • wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz (basen,spacery,bieganie,fitness,joga…)
  • wspomóż dietę suplementami

Dieta powinna być dopasowana do sezonu, urozmaicona. W trakcie odchudzania polecane są suplementy, które oczyszczają organizm i przyspieszają metabolizm. Polecanym preparatem jest laureat plebiscytu Bestseller Roku Law Business Quality BurnActive, który dzięki naturalnym składnikom wspiera w walce z wilczym apetytem i chęcią na słodkie, obniża poziom cholesterolu, pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi oraz dodaje energii do działania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *