Odżywka węglowodanowa – czy warto?

jakie odżywki na masęSport, intensywne treningi i wykańczające często ćwiczenia to ogromny wysiłek dla naszego organizmu, który po każdorazowym cyklu ćwiczeń musi się zregenerować. Aby uniknąć nieprzyjemnych skutków ćwiczeń, osoby kilka razy w tygodniu odwiedzający siłownię, kulturyści, sportowcy wybierają szereg odżywek wzmacniających organizm i pozwalających wyrobić odpowiednią masę mięśniową. A więc jakie odżywki na masę wybrać?

 

W ich przypadku dieta na masę wzbogacana jest między innymi o odżywki węglowodanowe, których głównych przeznaczeniem jest zahamowanie katabolizmu po intensywnym treningu i uzupełnienie zapasu glikogenu.

Szybki czas wchłaniania pozwoli organizmowi bardzo szybko się zregenerować. Intensywne ćwiczenia doprowadzają do spadku energii, co przekłada się na spadek wydolności organizmu ćwiczącego. Aby uzyskać mimo to najlepszy poziom wytrzymałości ciała, należy regularnie przyjmować posiłki obfitujące w węglowodany. Ponieważ to właśnie w porach około ćwiczeniowych nasz organizm potrzebuje dużej dawki traconej energii, powinniśmy wzmacniać ciało już płynnymi węglowodanami. Odżywka węglowodanowa z pewnością nam w tym pomoże.

dobre odżywki na rzeźbę

Uzupełnienie węglowodanów jest kluczowe dla osób ćwiczących, dlatego najlepsze odżywki na masę to nie jedynie bomby witaminowe, ale między innymi odpowiednie dawki węglowodanów. Dzięki uzupełnieniu ich w organizmie, poczujemy przypływ sił nawet po najcięższym treningu.

Odżywki węglowodanowe są warte uwagi nie tylko ze względu na to, że pomagają nam się zregenerować, odzyskać siły po treningu. Są one także wielkim źródłem energii, wpływają na poprawę regeneracji posiłkowej oraz eliminują podstawowe zmęczenie i regenerują mięśnie. Odżywki węglowodanowe (carbo) to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą ćwiczyć dłużej i intensywniej oraz rozbudowywać masę mięśniową.

To węglowodany zaopatrują komórki w energię – strawione i wchłonięte przekształcają się w glukozę. Co ważne, węglowodany wspomagają także ochronę białek, a ich niedobór doprowadza jedynie do spalenia mięśni. Odżywki węglowodanowe szczególnie poleca się sportowcom uprawiającym sporty wytrzymałościowe. Zażywać je należy przed treningiem (najlepiej odżywki wieloskładnikowe złożone z cukrów złożonych i prostych) oraz po treningu (najlepiej do pół godziny po aktywności, kiedy przyswajalność jest bardzo duża.

jakie odżywki na masę

Niektóre osoby przyjmują również dawkę odżywki w trakcie ćwiczeń, o ile trwają one dłużej niż godzina zegarowa. Optymalna dawka przyjmowanej odżywki węglowodanowej powinna mieć, co jasne, postać płynną. Najczęściej odżywki węglowodanowe występują w postaci proszku do rozpuszczenia o delikatnym, nieinwazyjnym smaku. Dawka zawierać powinna od 60 do 80g cukrów na 100g płynu. Jeśli osoby zastanawiające się, czy odzywki węglowodanowe mogą im w czymś pomóc mają wątpliwości, najlepszym argumentem jest fakt, że brak węglowodanów w organizmie może jedynie zaszkodzić i doprowadzić do zniszczenia mięśni, o które przecież każdy sportowiec chce zadbać.

Dodaj komentarz