Wszystko, co warto wiedzieć o jodze

Joga to samodoskonalenie wewnętrzne oraz doskonałą gimnastyką. Słowo joga ma wiele znaczeń. Z trzech najważniejszych – pierwszym jest ujarzmienie, rozumiane jako opanowanie własnego ciała i umysłu. Joga to przede wszystkim dobre, ogólnorozwojowe ćwiczenia wywołujące wokół siebie uduchowioną atmosferę. Czym tak naprawdę jest joga? Gimnastyką, stylem życia, filozofią?

Wszystko, co warto wiedzieć o jodze

Joga jest ścieżką samorozwoju, której korzenie sięgają najstarszych dziejów człowieka. Wywodzi się z Indii i powstała w okresie formowania się cywilizacji. Najstarsze dowody obecności jogi w postaci figurek w asanach datowane są na 5 tyś lat p.n.e. Joga ma wiele znaczeń. Z trzech najważniejszych – pierwszym jest ujarzmienie, rozumiane jako opanowanie własnego ciała i umysłu. Polega ono na zrozumieniu własnego ciała, pragnień i popędów będących częścią naszej egzystencji oraz opanowaniu ich w taki sposób, aby nie stanowiły przeszkody w rozwoju osobistym, a nawet przyczyniały się do jego pogłębienia.

Co najważniejsze

Joga to samodyscyplina, codzienna praktyka dająca wymierne efekty. Szkolimy ciało, psychikę i ducha w dążeniu d doskonałości. Jednak, aby je utrwalić konieczna systematyczność. Owo ujarzmienie nie jest bowiem jednorazowym aktem, ale ciągłym procesem, czyli kroczeniem poprawiającym nasze zdolności.

Co ciekawe jednym ze znaczeń jogi jest zjednoczenie. Wewnętrzna spójność, poznawanie swej prawdziwej natury, jedności z Najwyższym, połączenia z Bogiem. Joga oznacza tą właśnie jedność. Joga to system osobistego rozwoju, poprawy jakości życia i zdrowia. Świadome wykonanie pozycji jogi pozwala poznać zarówno swoje ograniczenia, jak i mocne strony. Praktyka jogi prowadzi do pogłębienia zdolności koncentracji i wyciszenia rozbieganego umysłu.

Jak wybrać właściwe dla nas zajęcia

  1. Pamiętaj jeżeli nie będziesz ćwiczyć sama w domu aby wybrać odpowiednią szkołę, w której zajęcia dla zaawansowanych i początkujących prowadzone są osobno. Kadra, która prowadzi zajęcia musi być doskonale wykwalifikowana, ponieważ nie wszyscy posiadają predyspozycje do wykonywania poszczególnych pozycji.
  2. Na zajęcia załóż najwygodniejsze ubrania. Które nie będą kolidowały przy rozciąganiu.. Metkom znanych designerów i szerokim dresom mówimy więc nie, wygodnym, oddychającym ubraniom – zdecydowane tak!
  3. Choć wiele szkół posiada maty do ćwiczeń warto zaopatrzyć się w swoją. Jeśli pojawi się zniechęcenie, pomyśl, że nie robisz tego po to, żeby inni uczestnicy zajęć podziwiali twoją sprawność, tylko dla siebie.
  4. Na zajęciach masz być odprężona. Nie musisz decydować się na pierwszą szkołę, do której trafisz. Twój instruktor będzie twoim nauczycielem, warto więc poświęcić trochę czasu na wybranie takiego prowadzącego, którego naprawdę lubisz.
  5. Pamiętaj joga to nie tylko ćwiczenia rozciągające dlatego, zdecyduj który rodzaj jogi byłby dla ciebie optymalny. Joga Ashtanga to intensywne ćwiczenia, które pomagają oczyścić ciało i umysł z toksyn. To rodzaj jogi polecany tym, którzy szybko chcą zobaczyć efekty w postaci zwiększonej gibkości ciała i smuklejszej sylwetki.

Dodaj komentarz